Green honey smoothie

God morgen, dere! Og tusen hjertelig takk for herlige tilbakemeldinger, gode tips og en fin samtale i kommentarfeltet på forrige innlegg! Det varmet virkelig hjertet mitt at det var så mange vegetarianere og veganere der ute som satt sånn pris på hva jeg vil prøve 🙂 Dere motiverte meg masse og er så flotte mennesker. Beundringsverdig.

I det siste har jeg fått dilla på grønne smoothies. Jeg elsker å eksperimentere med forskjellige frukt og grønnsaker, finne oppskrifter på nett og prøve meg frem. De ender som oftest opp som et herlig mellommåltid, og det blir alltid litt til overs som jeg enten deler med familien eller setter i kjøleskapet til senere. I dag skal jeg gi dere en oppskrift på en grønn smoothie som smaker som en søt, frisk milkshake. Du trenger bare tre ingredienser! Som oftest er det slik at med mindre ingredienser du bruker, jo bedre blir smoothien. I hvertfall etter min erfaring!

Ingredienser

1/2 honningmelon
1 håndfull spinat
2 pærer

Fremgangsmåte

Skjer bort skallet på honningmelonen, skjer innmaten opp i biter og kast dem oppi en blender.

Kjør blenderen til alt er blitt flytende.

Honningmelonen er helt nydelig å bare drikke for seg selv også, men om du vil ha litt flere vitaminer og mer metthetsfølelse, tar du oppi spinaten og pærene.

Og voilá! En creamy, søt, grønn smoothie jeg tror vil falle i smak hos de fleste. Enjoy! Og ha en strålende lørdag videre, så snakkes vi senere.

8 kommentarer
    1. NAM den så god ut! Den vil jeg også prøve, takk for “oppskrften” 🙂 Fin lørdag til deg også 🙂

    2. Jeg prøvde å lage denne og det var super godt på smak!! 🙂 Men da jeg lagde den ble den litt kornete, sikkert på grunn av pærene.. Blir din også det, eller får du den helt myk? (om du skjønner hva jeg mener)

    3. Anonym: Så bra du likte smaken! Min ble også litt kornete, men jeg hadde ikke så mye i mot det da. Lurer på om det kan være spinaten? Er ikke helt sikker faktisk

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg