Kjekke nederlendere og shopping / Amsterdam dag 1

Man blir så mindfucked av å reise. I dag stod jeg opp 05.20 i Amsterdam. Nå er klokken 14.20 og jeg har både vært på flyet, pakket ut og har akkurat komt hjem fra to norsktimer på skolen. Det var nesten det samme da jeg skulle reise ned. To dager gikk i ett for meg. Jeg stod opp på torsdag, gikk på skolen, løp ærender, var våken hele natten, tok flyet til Amsterdam 06.30, ankom leiligheten vi skulle bo i etterfulgt av shopping i 8 timer. Må innrømme at jeg faktisk var så trøtt på slutten av dagen at jeg ble fysisk kvalm, haha, kan du tenke deg? Men nå har jeg gledet meg til å vise dere litt bilder fra den dagen jeg nettop beskrev. Dag 1!

Vi lånte leiligheten til en som heter Joeri som skulle reise vekk for å løpe triaton samme helgen. Han viste oss litt rundt i kåken som var utrooolig koselig og fin, noe Joeri forsåvidt også var. Han var den første av de minst 15 kjekke nederlendere vi så i løpet av helgen??? Herregud så mange pene, oppegående og ikke minst hyggelige nederlendere det er! Likte meg virkelig godt.

Her er litt bilder av huset til Joeri hvor vi bodde. Sjarmerende og gjennomført stil

Da vi var ferdig å etablere oss i vårt nye, midlertidige hjem var det rett ut døren og avgårde mot shoppinggaten. Jeg ble tipset av noen av dere til å shoppe i Kalverstraat, som har de mest populære klesbutikkene. Jeg mottok forresten veldig mange gode Amsterdamtips og vi fulgte faktisk flere av dem som dere vil se i de neste Amsterdam-innleggene, så tusen takk for det!

Jeg orket ikke å ta med meg kamraet på shopping, noe jeg er utrolig glad for. Dere aaner ikke hvor tunge posene mine ble etterhvert. Og etter en lang skoledag, søvnløs natt, reising var det ikke helt det store å traske rundt i butikker med flere kilo i hver hånd i åtte timer. Men jøyje meg for et luksusproblem. Jeg klager absolutt ikke!


Her har dere posene våre slengt på sengen da vi kom hjem. Det er godfølelse.


Ine og jeg kjøpte oss tøfler som ble flittig brukt i helgen

Selvom jeg hadde mest lyst til å sove etter shoppingrunden, dro vi likevel og og spiste en vellykket middag på et sted i nærheten av hvor vi bodde.
Ine og Rebecca, mine vakre søstre på bildet til høyre


Angret ikke på at jeg ble med ut å spise da jeg fikk denne servert. Sykt digg salat med geitost, valnøtter, honning og soltørkede tomater. MmmMMMmm.

Og bare for å clare up! – For det er alltid så vanskelig å svare når folk spør oss hvordan vi er i familie, i hvertfall for de to som ikke er biologiske søstre. Men Rebecca og jeg har i hvertfall samme mamma og Ine og jeg har samme pappa 🙂 Så slik henger vi sammen. Da tenker jeg dag 2 kommer i morgen. Stay tuned!

4 kommentarer
    1. Ååå så utrolig koselig ut! Har skikkelig lyst til å dra til Amsterdam! Tror du du kan ha en innkjøpsvideo litt seinere? <3

    2. skal til amsterdam en en helg rett før jul og lurte på om du kunne lage en liten guide til butikker, spisesteder, ting man må se osv. som du anbefaler? <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg