Mine 15 favorittfølelser

Å ha en samtale med noen om et tema jeg virkelig interesserer meg for og har mye forkunnskaper i. Da er det noe som gnistrer opp inni meg og jeg koser meg skikkelig.

Når jeg får annerkjennelse fra en person jeg ser opp til eller liker. Å få en fin kommentar direkte eller høre at de har sagt noe positivt om meg bak ryggen min – Det er selvtillitsboost det.

Å glede seg til noe! Enten det er ferie, en høytid, en event, å se noen igjen. Livet gir mer mening når jeg har noe å se frem til.

Når en hund blir glad for å se meg. Åherre, da smelter hjertet mitt. Hunder er verdens vakreste dyr.

Å kose! All form for kosing. Pusing i håret, på ryggen, i hånden, massasje, klemming og nærkontakt med en du er glad i. Visste dere at det også er bevist at det er bra for helsen og immunsystemet? Så det er bare å kose i vei, folkens.

Her kommer klassikeren. Å legge seg nydusjet, nyshavet, innsmurt i bodylotion og nytt, rent sengetøy. Sånne små luksuriøse hverdagsgleder du steller i stand for deg selv burde virkelig bli verdsatt.

Når familien er samlet. Jeg elsker familien min, og det beste er når onkler og tanter, fetre og kusiner og besteforeldre er samlet i et familiebesøk. Det er noe av det koseligste jeg vet.

Å være forelsket. Selvom det også kan være vondt, så er det under de rette omstendighetene, uten tvil en av de beste følelsene som fins.

Å innse at jeg har gjort noe feil, og si unskyld for det. Syns det er deilig å ha evnen til å innrømme at jeg har gjort eller sagt noe gale. Føles så mye mer befriende enn å komme med unskyldninger, og ikke minst mer modent. Å være litt selvreflektert er bare positivt og løser konflikter mye lettere syns jeg.

“Å ha en dag” som vennene mine og jeg liker å kalle det. Det vil si en dag hvor vi har utnyttet hver time til det maksimale, gjort masse forskjellig og skapt mange gode minner på under 24 timer. Det er noe av det herligste jeg vet.

Når jeg åpner meg fullstendig for en person, og forteller private ting om meg selv på godt og vondt, og de responderer helt perfekt og jeg innser hvor takknemlig jeg er for å ha dem.

Når jeg holder på å tisse meg ut og endelig finner et toalett. Holy.

Å hjelpe noen. Enten jeg hjelper broren min med leksene, en venninne med problemer eller bærer en barnevogn opp trappen med en fremmed dame, så føles det bare så godt å være til nytte for andre.

Å starte dagen med en treningsøkt. Når jeg da kommer hjem, dusjer og steller meg for resten av dagen, føler jeg meg helt uovervinnelig. Endorfinene merkes i flere timer etter økten og jeg har god samvittighet for å ha gjort noe positivt mot meg selv og min egen helse.

Når jeg ser maten min kommer på restaurant. Er aldri mer sulten enn de minuttene før maten kommer, og jeg føler meg som et barn på julaften når servitøren endelig plasserer tallerkenet foran meg.

Listen kunne bare fortsatt og fortsatt. Det er så mange vakre ting i livet som gir meg en god følelse. Og det er jo det vi lever for, er det ikke? Å ha det bra? Det tror i hvertfall jeg. Fortell meg gjerne noen av deres favorittfølelser.

11 kommentarer
    1. Følelsen av å stå foran speilet å føle seg bra med seg selv.
      Følelsen av å få en bra karakter når du har jobbet hardt for det.
      Følelsen av å nakenbade.
      Følelsen av å føle at noen virkelig bryr seg om deg, enten det er en gutt eller venninner eller familie.
      Noen av mine favorittfølelser❤️ Kjempe bra innlegg!

    2. Følelsen av å mestre noe, om det er en prøve jeg har gruet meg til, funnet en ny oppskrift som alle i familien skryter av, eller så lite som å føle seg presentabel da jeg går ut av døren om morgenen.
      Og følelsen av å kunne legge seg ned i sengen etter å ha ryddet rommet og klesskapet, kastet all søppel og støvsuget hver eneste støvklomp i hvert hjørne.
      Og når pappa eller en annen i familien kommer hjem fra ferie og har med seg gaver, om det er ny sminke eller snop blir jeg uansett glad. Haha, høres kanskje litt egoistisk ut, men hallo, alle liker gaver, am I right?
      Dritbra innlegg, Leandra!

    3. Karen Sofie: Tusen takk! Veldig enig med dine punkt og, kjenner meg såå igjen i den siste. Er så gøy når familie kommer hjem med gaver!

    4. Lea, sengen din hos din far. Hvor er den fra?
      Skal lage nytt rom, og jeg trenger virkelig den sengen du har. Den er serriøst stunning

    5. Ååå, smilte mens æ leste det <3 så utrolig herlig, e viktig å verdsette sånne ting til det fulleste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg