Mine favorittprodukter til håret

Som jeg har nevnt før, syns jeg håret mitt bare er et stort slit. Derfor er jeg avhengig av gode produkter som hjelper meg å håndtere hårsituasjonen. Så disse produktene jeg viser i dag, er produkter som jeg virkelig anbefaler – som i hvertfall funker veldig bra for meg! 

Hårtypen min er veldig merkelig. Du finner området i håret mitt som er både tjukt og tynt, tørt og sunt, rett og krøllete osv. You get the image. Med andre ord –  Jeg er ikke en av de heldige som kan gå rett ut av dusjen og la håret luftørke. Det ville i hvertfall ikke sett noe pent ut. Så her skal det litt hardere tiltak til, og det har jeg lært meg å leve med etterhvert. Disse seks produktene har i hvertfall gjort det litt lettere for meg. Det kommer en liten mening om hver av produkene etter hvert bilde, og de kommer i den rekkefølgen jeg ville brukt produktene i, so let’s begin!


H’Suan Wen Hua Hair Treatment Lush. Bed Head Tigi shampoo og balsam Rusta. Tony & Guy Heat Protection Mist Vita Exclusive. Batiste Dry Shampoo Vita. Redken All Soft Argan-6 Oil Adore.no link her (sponset)


Dette er en hårkur fra Lush som jeg bruker dersom jeg har dårlig samvittighet for at jeg har brukt for mye varme på håret den siste tiden. Synd at boksen er så liten, for denne blir tom etter bare et par bruk. Den skal påføres i tørt hår og sitte i 20min før den vaskes ut og du vasker håret som vanlig. Det er virkelig forskjell på hvor lett håret er å håndtere etter en dusj om jeg bruker denne før vask.


Dette er altså sjampoen og balsamen som har vært mine favoritter i over to år. De er ment for tørt og skadet hår, og jeg merker alltid at håret mitt blir mye mykere med Bed Head sin røde sjampo og balsam enn med andre. Og ikke minst lukter de veldig friskt og søtt. Elsker når jeg tar ut en hestehale og håret bare oser av en deilig duft. Det gjør virkelig disse!


Jeg elsker denne heatprotecten. Den lukter ingenting, er ikke klissete og gjør ikke håret vått før jeg skal rette det, noe jeg har opplevd andre gjør. Og hun i butikken sa at det var en av de mest beskyttende heatprotecten man fikk tak i, så da sier jeg meg fornøyd!


Håret mitt er veldig kresen på tørrsjampo. Nesten ingen gjør noen forskjell på meg, untatt denne. Utover dagen blir kanskje håret litt fettete igjen, men da er det bare til å ta en ny dose, så ser det ut som du har nydusjet hår for en stund. Veldig praktisk om du ikke har tid til å vaske håret en morgen eller før du drar ut om kvelden.


Om håret mitt føles matt etter det er ferdigstelt, påfører jeg bare litt av denne oljen lett gjennom håret og det føles straks mer skinnende og mykt. Veldig mild, men samtidig litt pikant lukt. Jeg er i hvertfall blitt veldig glad i den og har den alltid med meg når jeg reiser. Både fordi den er så liten og den gjør jobben som siste finish på håret.

Er det noen som har prøvd disse produktene og er like fornøyd som meg, eller ikke likte dem? 

4 kommentarer
    1. fint innlegg, lurte på om du kunne fortelle om når du rettet håret permanent (brazilian..)?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg