Havregrøt tilbehør – mine favoritter

God morgen, dere! Er det noe jeg har hatt helt dilla på i vår og sommer, så er det havregrøt. Jeg er jo et skikkelig frokostmenneske. Det er det beste måltidet på dagen, spør du meg. Og havregrøt er den perfekte måten å starte dagen på. For det første er det jo så godt med noe varmt til frokost, det er super sunt og ingenting holder meg mett like lenge.

Jeg lager havregrøten min i kaserolle og bruker lettkokte havregryn fra AXA. Da tar jeg ønsket mengde havregryn oppi kaserollen og tar oppi en god del melk og vann. Så rører jeg rundt under oppvarming og lar den småkoke i ca. 5 minutter mens jeg rører rundt av og til. Når den er passe tykk, tar jeg den over på et tallerken.

Det som også er så digg med havregrøt er at man kan prøve seg frem med masse forskjellig tilbehør. Her har jeg samlet sammen fire av mine favoritter, hvor den øverste kommer på førsteplass.

Jordbærsyltetøy, nøttifrutti mix, banan


Peanøttsmør, eplebiter, rosiner og kanel


Smør, sukker, kanel


Vaniljeyoughurt, fryste bringebær, mandler

Flere enn meg som er glad i havregrøt? Kanskje dere har noen flere tips til tilbehør?

8 kommentarer
    1. Eeelsker havregrøt, egentlig rart hvor godt det kan være! Jeg pleier ofte ha bær på som du, det kan være alt fra kiwi, jordbær,banan ol. Enig med deg! Blir ikke bedre start på dagen!

    2. Elsker havregrøt! Jeg pleier å ha litt jordbærsyltetøy på, kanel og honning 🙂

    3. Nam! Så sykt dig ut 🙂 Spiser ikke havregrøt så mye, men kanskje det blir mer nå, takk for ideer!
      Hadde satt stor pris på om du tok en tur innom bloggen min! Ha en fortsatt god sommer 😀

    4. Jeg er faktiks utrolig fan av å spise havregryn med lett melk over – og bringebær syltetøy eller bær😍Synes det er så godt med kald søt melk og havregryn – iallefall på sommeren.. Finner det bedre med grøt om vinteren – eller kalde kvelden… Uansett, havregryn er både sunt og DIGG.

    5. Elsker havregrøt!! Pleier ofte å ha litt honning i grøten når jeg koker den for å få den litt søtere, også har jeg kanel og nøtter på! Har du prøvd hjemmelaget blåbærsyltetøy på eller ferske jordbær? Det finnes såå masse godt man kan ha på!! Elsker bloggen din forresten! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg