Hva jeg spiser gjennom en uke

Jeg har fått litt forespørsler om jeg kan lage et innlegg hvor jeg skriver hva jeg spiser gjennom en hel dag. Det syns jeg var litt vanskelig siden det pleier å variere. Derfor tenkte jeg det var litt lettere og mer nøyaktig og lage en oversikt over hva jeg spiser gjennom en hel uke. Dette blir da et eksempel på hvordan en normal uke med mat er for meg. Selvfølgelig varierer det også, men jeg har prøvd å lage den så typisk meg som mulig. Sier ikke at dette er et perfekt kosthold, men jeg håper den kan være til inspirasjon og gi noen mattips og idèer!

Hvor mye jeg spiser av hva, avhenger selvsagt av hvor sulten jeg er, men jeg liker aldri å spise meg stappmett. Syns det er veldig ubehgalig, og det er heller ikke sunt for fordøyelsen og helsen. Når det kommer til vann, drikker jeg 1-2 glass om morgenen, 1l eller mer på skolen, 1 glass til middag og 1l hvis jeg trener. Er superglad i vann og drikker det alltid fremfor brus f.eks.

Som dere ser er havregryn til frokost en storfavoritt hos meg. Holder meg så utrolig lenge mett av det, og jeg elsker det. Spiser lite pasta, ris, pizza, alt av lyst brød og raske karbohydrater da. Ellers liker jeg å smake mat av andre og takker ikke nei til en bit av noe godteri. Spiser egentlig hva som helst, bare mest sunt. So there you have it! Fortell meg gjerne noe du er glad i å spise.

37 kommentarer
    1. Hei! Så utrolig fin blogg du har og du virker som det samme! Jeg måtte bare legge igjen en kommentar, og jeg håper at du kan gjøre det på min blogg også! Ha en super fin uke videre! Stå på med bloggingen! Klem fra meg!

    2. Jeg liker slike innlegg! Jeg elsker forøyeblikket lime kesam sammen med oppkuttede mørke druer og jordbær, det mååå prøves 😀

    3. Skikkelig inspirerende!
      Hvor finner du inspo bildene? WeHeartIt? Hva heter du der? 🙂
      Fav bloggen min

    4. Veldig bra innlegg! Den siste tiden har vaniljekesam toppet med jordbær, banan og blåbær vært en favoritt hos meg 🙂 er også veldig glad i yoghurtnøtter (til kos da).
      Må bare si at du er utrolig flink og håper du lager flere innlegg med mat og trening!

    5. Så utrolig mye god mat, nå ble jeg inspirert!
      Selv er jeg veldig glad i å lage omelett til frokost i helgene, så utrolig godt og sunt samtidig. Freser bare litt paprika og løk i panna før jeg tar oppi to vispet egg med skinke (eller lignende), steker det og tar på ost tilslutt. Anbefales!

    6. Har en favorittmiddag. Det er entrecote med spinatblader, litt olje og soyasaus og pinjekjerner. Helt fantastisk godt!
      til frokost spiser jeg gjerne et eller to knekkebrød med makrell i tomat. Elsker det! Så blir det enten salat eller wrap med som lunsj på jobb. Må ha noe å glede meg til når det blir lunsj. Kvelds er det enten ingenting, en smoothie, et knekkebrød eller et eple 🙂

    7. Veldig inspirerende!
      Kan du lage en video der du viser dine favoritt rumpe øvelser?
      Trener du på treningssenter eller hjemme? Hvor ofte trener du?

    8. Bra innlegg! Du er veldig inspirerende :-)) Jeg liker veldig godt å lage hjemmelaget green juice eller smoothie, havregrøt, hjemmelaget mandelsmør (NAM!). Spiser mye salat med kylling, grønnsaker og frukt også. Har blitt så opptatt av kosthold og helse i det siste, så disse innleggene er supre <3

    9. Hvor lenge har du hatt denne planen, og følger du den til punkt og prikke? :O

    10. Du ser helt fantastisk bra ut ! Veldig inspirerende også 🙂 Har du ett spesielt protein pulver som du vil anbefale ?

    11. Du er en stor inspirasjon, og du ser såå bra ut!
      Jeg lurer på en ting. For eks når du spiser knekkebrød, hvor mange knekkebrød spiser du da?:)

    12. Har du noen “snacks” måltider også? Sånn at du kutter opp frukt eller lignende? Eller er dette alt? (har lest flere ganger nå)

    13. Jeg er veldig gla i å blande cottage cheese, banan også en dert med pianøttamør over! Haha høres veldig spesielt ut men er supergodt 😊

    14. Så fin plan! Jeg har en green smoothie som du bare måå prøve, den er så god:
      1 banan
      Noen biter mango
      Noen biter ananas
      Litt appelsinjuice
      En neve spinat
      Den smaker kjempegodt og er veldig sunn❤️ Hvis du vil ha den mer proteinrik kan man også tilsette litt gresk yoghurt 🙂 da blir den også enda mer kremete
      Håper du prøver den ut, klem

    15. Heyhey! Kan du lage ett innlegg med oppskriften til havrepannekakene? Evt. legge igjen en link til en side med oppskriften? Takk på forhånd;)

    16. Setter virkelig pris på at du hører på tipsene du får. Var veldig interessert i å vite hva du spiser i gjennom en dag eller i løpet av en hel uke, så ble veldig glad når du tok deg tid til å lage innlegg om det 🙂 Veldig inspirerende og motiverende å få en full oversik.

    17. Unnskyld, men du spiser alt for lite. Vartfall siden du er så aktiv som du er. Synes det blir litt feil å fremme et sunt kosthold, når matmengden ikke svarer til dette

    18. veldig bra innlegg! ble veldig inspirert til å spise sunt nå! men er det sunt med yoghurtnøtter? eelsker det, men har hørt at det er veldig usunt:/

    19. Hei Lea Valencia!
      Jeg syntes det er flott at du fremmer de viktige verdiene i et sunt kosthold. Men denne mengden vil ikke være sunn i lengden, unge jenter på din alder vokser og utvikler seg. Et lavt næringsinntak vil kun tære på muskler, og være alt annet en godt for kroppen. Husk at det er viktig å fylle opp alle lagrene med både karbohydrater (spessielt viktig om du trener), proteiner og fett. Alt dette er vesentlig for god helse!

    20. Erneringsfysiolog: hei! Legg merke til at jeg ikke skriver hvor mye jeg spiser av hva, så det blir helt feil å påstå. Kan godt være jeg hadde spist for mye også ut i fra det jeg skrev ovenfor

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg