Snack tips

Hey, babes. I dag tenkte jeg å komme med et snack tips til dere! Jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle dem. Havre- og bananboller? De er i hvertfall utrolig god, og best av alt – sunn! Så da kan jeg kose meg med dem i mars med god samvittighet. Hvordan går det forresten med å bare spise sunt i mars til de som ble med på det? Jeg har i hvertfall klart å holde meg unna godsakene. Litt vanskelig innimellom, men også veldig deilig følelse å bare spise sunt. 

Anyway, her er oppskriften på dem. Alt dere trenger er egentlig bare to ingredienser.

– banan
– havregryn 

Begynn med å mose en banan og ønsket mengde havregryn sammen i en liten bolle.

Jeg valgte å tilsette noen rosiner i blandingen.

Dere kan også putte i ting som oppkuttede mandler, linfrø, solsikkefrø og andre sunne nøtter og frø. Men en ting! Det var ikke så godt med rosiner i. Vil heller anbefale små biter av mørk sjokolade. Det hadde jeg forrige gang, og det var mye bedre! Dere kan også tilsette kakaopulver for å gjøre dem brune. Da vil de også smake mer sjokolade. Who doesn’t love chocolate?

Rull dem til kuler og setter dem i ovnen på 175 grader i 10min og voilá! De er ferdig.

Demper søtsuget, er super sunn og digg. Noe du kunne tenke deg å prøve?

15 kommentarer
    1. Æææ nam! Igjen, SÅ gøy når du blogger om ting som dette: trening, sunn mat, tips osv

    2. lagde de faktisk i går for første gang haha jeg likte de best med rosiner jeg da men:*

    3. så godt ut! jeg har klart meg i disse 6 dagene uten noe usunt, og det er stort for meg som drikker brus OFTE! har faktisk også laget vafler uten sukker, noe som jeg syntes var et kjempe godt alternativ når man er litt smålei av grovt brød og knekkebrød!

    4. Men såg gode ut! skal prøve 🙂 Morsomt å lese bloggen din btw. mye variert i innleggene dine! din blogg er en av mine mest besøkte! 🙂 Forsett med det.

    5. Jeg testet det i dag. Har lagd det før som pannekaker bare at jeg då også hadde egg oppi. Både som pannekaker og boller syntes jeg at de smaker veldig godt, spesielt med jordbærsyltetøy 🙂

    6. Skal prøve det, så kjempegodt ut! men hvor mye havregryn/banan tok du?
      Superfin blogg 🙂

    7. Så spennende ut! Lager bananpannekaker på nesten samme måten! Tilsetter egg, og steker dem. Anbefales!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg