Spørsmål og svar #75

Hvor mye kalorier skal en 17 år-gammel jente få i seg i løpet av en dag?
En regel som er lett å huske er at en person skal få i seg 30-40 kalorier per kg kroppsvekt for å holde vekten stabil. La oss si 35 gange 60 = 2100 kcal. Får du i deg mindre kalorier enn du trenger, går vekten ned. Får du i deg mer enn du trenger, går du opp i vekt. Men man må også huske at man skal ha i seg mer kalorier hvis man er i bevegelse og mindre hvis man sitter i ro hele dagen. 

Har du tips til hvordan man kan få i seg masse proteiner?
Jeg er glad i speilegg og hardkokte egg. Er så mye godt tilbehør man kan ha til det. Mange nutrilettbarer har mye protein. Ellers er jo tunfisk og cottage cheese, gresk youghurt, kylling og annet kjøtt rikt på proteiner.

Hva spiser du til skolemat? Pakker du med deg mat hjemmefra?
Ja, jeg pakker med meg hjemmefra 95% av tiden. Jeg liker egentlig det best. Da tar jeg med meg alt mulig. Knekkebrød, gresk youghurt med forskjellige frukt og bær, eller middagsrester.

Hvor lang tid tar det før vippeextensionsene faller av?
De skal vare i rundt tre uker. Men det kommer ann på et par ting. Hvis du er som meg og tar omega-3 eller bruker hudprodukter med olje i, vil de falle av mye fortere pga olje får dem til å falle av.

Kan du lage en video av mageøvelsene du gjør?
Ja, det kan jeg!

Jeg vurderer å operere nesen jeg også! Er 17, blir 18 om et par måneder. Vil du anbefale det? Og hvordan fikk du sjansen til å operere som 16-åring? Anbefaler du stedet du opererte på?
Ja, jeg vil anbefale det dersom du tror det vil gjøre deg glad. Det var visst ingen aldersgrense der jeg opererte. (Plastikkiurgisk institutt ved Lagunen Helsepark) Om jeg vil anbefale stedet? Både og. Var fornøyd med folkene, informasjonen, hvordan jeg ble behandlet osv. Eneste jeg var misfornøyd med, var smerter under operasjonen, og at den lille huden mellom neseborene mine har blitt sydd litt skeivt. Men jeg angrer ikke et sekund i dag. Liker virkelig mye bedre hvordan fjeset mitt ser ut nå.

Noe mer dere lurer på til neste gang?

16 kommentarer
    1. Kan du lage en video eller ett innlegg å vise hvordan du trener rumpa og beina? 🙂

    2. Elsker håret ditt, og synes lengden og oppklippet er såå fint! Lurer på hva slags klipp det er, evt hva du sa til frisøren?

    3. kan du skrive litt om trening, altså hva du trener og hvor mye vekter du bruker osv.. hadde vært veldig interessant å høre om du virker så flink! 🙂

    4. Kunne du hatt et innlegg eller en video om hva du spiser igjennom en hel dag? Sånn ” what i ate today video “? Hadde vært veldig interessant å se, virkelig. Eventuelt filme alle måltidene du spiser, og fortelle litt om hva som er positivt med dem, som protein inntaket du får av de forskjellige måltidene du spiser for eksempel?

    5. Hvor mye kostet nesejobben? Jeg vurderer å ta en nesejobb på samme sted, av samme grunner som deg, men finner ikke ut av prisen 🙂

    6. jeg lurte på en ting angående blogg. Når jeg skriver ett innlegg og skal legge til bilder som er tatt på siden slik at det er mer vertikalt enn horisontalt, så legger bildet seg automatisk horisontalt (på siden) og har prøvd å trykke på alt! Jeg lurte på om du ante noe om hva jeg kan gjør eller hva problemet er.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg