Hvordan jeg holder huden fin

Hei! Innimellom får jeg spørsmål om hvordan jeg klarer å holde huden fin. Og selvfølgelig er det forskjellig fra person til person hva som utløser hudproblemer. Noens hud reagerer på ting andres hud gjerne ikke reagerer på osv. Men selvom jeg ikke har noen store hudproblemer, behandler jeg fortsatt huden min fint. Det er tross alt kroppens største organ som jeg skal leve med det resten av livet. Her er noen av mine tips jeg har erfart opp gjennom tiden som har gjort at jeg har fått enda bedre hud enn før.

Vann
Det første og ett av de viktiste vil jeg tro, er hva du putter i deg. Jeg drikker så og si aldri brus. Kanskje jeg drikker et glass max fire ganger i året hvis jeg er i syden eller i en bursdag. Men også da drikker jeg helst vann. Hvis man drikker brus hver uke som noen gjør, tror jeg det vil vises på mange i form av kviser, vektøkning, dårlige tenner osv. Så mitt råd er drikke mindre brus, og masse vann! Vann kan være noens løsning på hudproblemene.

Almond Oil
En annen løsning på problemene kan være sminkefjerneren din. Mange sminkefjernere, særlig servietter fjerner langt i fra all sminken som har lagt seg tettest inntil huden. Og det kan forårsake hudproblemer. Jeg bruker først en sminkeserviett, og deretter en litt fuktig cotton pad med noen dråper almond oil som jeg stryker rundt i fjeset. Og det er helt utrolig hvor mye skit som kommer av på cotton padden selv etter jeg har fjernet sminken. Den fjerner virkelig alt. Jeg kan bruke den på Tobias sin hud og, som da ikke bruker sminke, og cotton padden blir fortsatt skitten. Det sier litt om hvor godt den renser.

Ååå jeg husker da jeg begynte å bruke almond oil som sminkefjerner for flere år siden. Jeg så virkelig forskjell på huden bare over natten, og siden det har huden min holdt seg stortsett fin. Kanskje det ikke funker for alle, men det er virkelig gull for min hud. Almond oil fås kjøpt på utenlandske butikker som Global Food.

Omega 3
Nå de siste ukene har jeg begynt å ta to omega 3-tabletter hver morgen med frokosten, og det har virkelig gjort underverker for huden min – på hele kroppen. Før fikk jeg skikkelig tørr hud om vinteren, både i fjeset, på hendene og leggene. Nå trenger jeg nesten ikke å smøre leggene inn etter jeg har dusjet lengre. I tillegg gløder huden min i fjeset på en helt annen måte enn før. Jeg føler meg faktisk brunere. Skal aldri slutte med omega 3, hahah, det er virkelig fantastisk. Mamma sin hud har vi også merket stor forskjell på etter hun begynte på dem. Så omega 3 er virkelig å anbefale til alle!

Trening
Jeg har ikke lest noe om dette og vet ikke om det stemmer, men jeg føler nå selv at jeg har finere hud når jeg er i en god treningsperiode. Kanskje det har noe å gjøre med alle avfallsstoffene som kommer ut av huden når jeg svetter? Jeg vet ikke, men trening er nå bra uansett. 

Don’t touch
Fingertuppene er et av de mest skitne stedene på kroppen, om ikke det mest skitne? Likevel er det mange som ikke tenker over at å ta seg selv i fjeset da ikke er så lurt. Huden i fjeset er mer sensetiv og utsatt for bakterier enn resten av kroppen, så ta deg minst mulig i fjeset! Prøv å heller klø deg med baksiden av hånden kanskje.

Solarium
Ikke overdreven bruk da selvfølgelig, men litt solarium innimellom kan gjøre godt for huden. Den ser raskt mye sunnere ut med d-vitaminer og litt farge. Det kan også tørke ut kviser! 

Da håper jeg tipsene mine kan være hjelp for noen! 

26 kommentarer

Siste innlegg