Hvordan være en livsnyter

Hvis jeg kunne beskrevet meg selv med ett ord, hadde det vært livsnyter. Jeg er en avslappet sjel som driter i det som skal drites i, og bryr meg om det som skal brys om. Jeg tror at meningen med livet er rett og slett og bare være lykkelig, og derfor burde alle ha som mål å finne ut hva som gjør de lykkelig her i livet, og drive med det. Men det finnes også små ting i hverdagen man kan gjøre for å nyte livet, her er noen av mine tips!

  Gled deg til ting. Jeg er nesten avhengi av å alltid ha noe å glede meg til. Enten det er ferier, bursdager eller bare det at jeg skal få av gipsen på nesen i morgen. Hvis du ikke har noe du gleder deg til, så kan du jo lage noe du gleder deg til! Countdown eller Daysleft appen er et godt hjelpemiddel. 

 Tren. Det er ingen som er sur etter en treningsøkt. Merker at sinnet mitt blir så lett og optimistisk og jeg blir rett og slett fornøyd resten av dagen. Det er så herlig.

 Vær takknemlig. Og dette er utrolig viktig! Du bor i Norge, så det burde ikke være så vanskelig å finne masse ting du kan være takknemlig for. Jeg tenker ofte på hvor heldig jeg er på flere områder i livet. Jeg er takknemlig for at foreldrene mine er friske eller at jeg ikke blir mobbet, men også småting som hvis vi skal ha taco til middag eller jeg setter sammen et antrekk jeg er fornøyd med.

 Gled andre. Jeg pleier å gi klær og gaver til vennene innimellom. Du kan også gi komplimenter eller lage mat til dem. Hvis de er glad, er jeg glad. 

 Få nok søvn. Hvis jeg går flere netter med underskudd av søvn, merker jeg at dagene blir tyngre og jeg kan ikke gi nok av meg selv. Slik vil jeg ikke leve, så jeg prøver å ikke legge meg altfor sent.

 Lag en spilleliste på Spotify. Haha, dette er litt random men hvis jeg lager en spilleliste jeg er fornøyd med, blir jeg dritglad og stolt.

♥ Vær produktiv. Jeg blir faktisk gladere av å komme meg opp og enten vaske klær eller rydde rommet istedenfor å ligge i sengen hele dagen. Følelsen av å ha vært produktiv er bedre enn følelsen av en bortkastet dag.

♥ Kos deg. Etter du har fulgt det forrige tipset om en produktiv dag, er det ekstra godt å kose seg! Lag noe snacks og se på favorittserien din. Lakk neglene, ta en hårkur eller stell deg selv på en annen måte. Det er så koselig når du først setter i gang. 

// Weheartit.com
 

13 kommentarer

Siste innlegg